Tööjuhendid

Selles etapis on oluline toetada uue materjali tähendusse süvenemist ning uue informatsiooni ühendamist tuttavaga. Sügavamat õppimist toetavad sellised õppemeetodid, mis lisaks uue info edastamisele suunavad õppijaid oma mõistmis- ja õppimisprotsessi teadlikumalt jälgima.
  1. Tutvuge õppematerjalidega (need on ka edasise rühmatöö aluseks).
  2. Registreeruge ühte rühmatöö rühma. Lugege hoolikalt läbi vastava rühmatöö õpijuhis ja asuge tegutsema. Rühmatööks on aega 10 päeva. Kes ei ole18. oktoobriks ise rühma registreerunud, lisatakse rühma kursuse läbiviijate poolt.
  3. Esitage kokkuvõte toimunud rühmatööst foorumisse ÜL 2: Rühmatöö kokkuvõte.
  4. Kohandage üks iseseivat individuaalset õppimist toetav ülesanne enda õppeaine ja õppijate jaoks ning esitage ülesande kirjeldus ning õpijuhisfoorumisse ÜL 3: Individuaalne õppimine.
  5. Tutvuge teiste esitatud ülesannetega ja kommenteerige neid.
  6. Kohandage üks rühmatöö ülesanne enda kursuse ja õppijate jaoks ning esitage ülesande kirjeldus ning õpijuhis foorumisse ÜL 4: Rühmatöö kirjeldus.
  7. Tutvuge teiste esitatud ülesannetega ja kommenteerige neid.
  8. Jätkake oma e-portfoolio täitmist.

Õppematerjal

Õppematerjal: rühmatöö e-õppes

Õppematerjal: iseseisvat õppimist toetavad meetodid

 

Kolme nädala jooksul pidime esitama kolm ülesannet:

1. rühmatöö

2. individuaalset õppimist toetav ülesanne oma üliõpilastele

3. rühmatöö ülesanne oma üliõpilastele

Sissejuhatuseks

Käimas on kolmas nädal ning olen enam-vähem oma tegemistega siin kursusel järje peal. 

Otsusatsin rühmatöö "Intervjuu" kasuks ning oleme seal kahekesi. Küsimused on vahetatud, kolleegile tagasiside antud, aga ise pole veel vastu saanud. 

Tundub täitsa mõistlik rühmatöö variant olevat ning saan ka üliõpilastele sarnaseid ülesandeid pakkuda. 

NB! Kõige rohkem on seni aega võtnud Maharaga toimetulek. Mind ärritas alguses süsteemitus minu enda peas. Ei saanud aru, kuidas ja mida ma siia küll kirjutama hakkan, lõpuks vist leidsin enda jaoks selle õige variandi - tegevused nädalate kaupa.

Pildiotsingu mahara logo tulemus 

Läksin isegi Mahara koolitusele (M.Piiri e-lõuna), et portfoolio koostamisega paremini toime tulla. :-)

Minu rühmatöö teema: intervjuu

Rühmatöö teema oli "Intervjuu". See oli paaristöö ja ülesandeks oli läbi viia intervjuu eksperdiga, kes on kasutanud õpetamisel e-õpet. Välja oli vaja uurida:

  • milliseid õppemeetodeid see ekspert on e-õppes kasutanud
  • millised meetodid töötavad ja millised mitte ning miks
  • ühe aktiivõppemeetodi kirjelduse, mis eksperdi arvates/kogemusel e-õppesse sobib

Osalesid: Külli Jaako ja Katrin Koorits

Omavahelisel suhtlemisel kasutasime privaatset rühmatöö foorumit, ühel korral saatsin ka privaatse sõnumi.

Tulemuste kokkuvõte ekspertidele esitatud küsimustest leiab "Rühmatöö kokkuvõte" alt.

Minule isiklikult selline rühmatöö viis väga meeldis, probleeme ei esinenud, sest aega oli piisavalt antud (10 päeva) ning oma õppetöös võiksin kindlasti sellist paaristööd proovida. 

Individuaalset õppimist toetav ülesanne

Sissejuhatus:

Individuaalne ülesanne on "Veebipõhine õigusalane saksa keel" kursuse esimese teema - juriidiline haridus ja juriidilised elukutsed - üks ülesannetest, kus nad peavad külastama ühe Saksamaa ülikooli õigusteaduskonna kodulehte ja vastama minu etteantud küsimustele. Minul on kõik saksakeelne, aga siin kirjutan eesti keeles.

NB! Seni olen lasknud selle ülesande esitada ülesande vahendit kasutades, aga teiste töid lugedes vaatan, et paljud kasutavad foorumit. Peaksin vist ka foorumi peale üle minema.

Ülesanne.

Palun minge Müncheni Ludwig-Maximiliani ülikooli õigusteaduskonna kodulehele ja vastake küsimustele:

1. Ludwig-Maximiliani ülikooli õigusteaduskond pakub üliõpilastele mitmesuguseid õppevorme, nende hulgas ka Aufbaustudiengänge. Mida see täpselt tähendab? (Rubriik: Studium und mehr)
2. Mille lühendiks on JAPO? (Rubriik: Studium und mehr)
3. Nimetage palun õigusteaduskonna viis instituuti.
4. Kirjeldage lühidalt ühte aktuaalset sel semestril toimuvat sündmust.
5. Üks vabalt valitud informatsioon (uudis, teadaanne vms).


Esitage vastused ülesanne 1 alla hiljemalt kuupäevaks xxx.

 

Tagasiside

Lehti tagasiside:

Materjali lugemine ja küsimustele vastamine on hea tavapärane individuaalne ülesanne. Neid küsimusi vaadates on näha, et õppijate vastused küsimustele tulevad sarnased. Seega on õigustatud lasta vastused esitada ülesnade vahendi abil (näeb vaid õppejõud).

Foorumisse on hea lasta postitada selliseid ülesandeid, kus õppijate vastused erinevad ja tekib ka arvamuste avaldamis ja diskussiooni (saab õppida teiste kogemustest). Samas on võimalik kasutada küsimuste ja vastuste tüüpi foorumit, kus õppijad esitavad vastuse õppejõu postitusele ning siis näeb teiste vastuseid alles siis kui oled enda oma postitanud. Siis saavad õppijad ka teiste vastusega tutvuda.

Veel ühe kursusel osaleja tagasiside:

Jah, minu meelest on ka väga hea kasutada tehtud tööde postitamiseks foorumit. Siis on kohe kõigil ühest kohast näha, kuidas kaasõpilased on ülesanded lahendanud. Muidugi, et vältida nn maha kirjutamist, siis on minu teada võimalik foorumit seadistada nii, et teiste töid saab näha alles siis, kui ise on oma töö postitanud.

Jaksu!

 

Ideid teistelt

Kirjutan siia mõned individuaalset õppimist toetavad ülesanded meie kursuselt, mis eriti meeldisid:

1. Aine on „Vana Testamendi tekstid ja nende hermeneutika“ magistrantidele. Selles aines on kaks auditoorset seminari eelnevalt loetud materjalide põhjal. Enne seminari peavad üliõpilased vastama küsimustele loetud tekstide põhjal Moodle's. Aine toimub osaliselt auditooriumis ja osaliselt Moodle's.
Seminarideks valmistumiseks on Moodle's kaks foorumit ja ülesande kirjeldus on järgmine:

Lugege läbi artikkel pealkiri ja peatükk pealkiri raamatust pealkiri. Artikkel on leitav veebist aadressil link ja raamatu peatükk Moodle'st õppematerjalide alt.

Vastake nende põhjal kolmele küsimusele (kokku 300-500 sõna). Vastused tuleb foorumisse postitada hiljemalt kuupäev ja kellaaeg. Siis foorum sulgub ja hiljem vastuseid postitada ei saa.

Tuletan meelde, et õigeks ajaks postitatud vastus on eelduseks eksamile pääsemiseks.

  1. küsimus

  2. küsimus

  3. küsimus

Kaasõppurite vastuseid näete siis, kui olete esitanud enda vastused.

 

Piisavalt vara enne foorumi sulgumist läheb selle kohta tudengitele automaatne teade. Tööde esitamise tähtaja ja seminari vahele peaks jääma küllaldane aeg, et nii õppejõud kui tudengid saaksid esitatud vastused läbi lugeda.

2. Veebiotsing ja foorumiarutelu edasijõudnute inglise keeles
„Britid, inglased, waleslased, šotlased ja iirlased” Moodle keskkonnas

Juhtnöörid:
1. Vali üks küsimuste plokk (1, 2 või 3) valiku tööriistaga. Iga küsimuste plokki saab valida piiratud arv õppijaid.
2. Leia veebiotsinguga oma küsimuste plokile vastused.
3. Kirjuta oma veebileidudest 300-sõnaline kokkuvõte ja postita see foorumisse.
4. Lisa oma postitusele asjakohased viiteid, linke või meediat (pildid, videod, heliklipid). 
5. Kommenteeri vähemalt kahte kursusekaaslase posti. Ühe kommentaari pikkuseks olgu 80-100 sõna.

Küsimused:
1. Mis vahe on: Great Britain, the UK, the British Isles, Ireland, Northern Ireland, British, English, Welsh, Irish and Scottish. Kui palju on britte, inglasi, šotlasi, uelslasi, iirlasi? Mis päritolu need rahvad on (kelti, anglo-saksi)? Miliseid keeli (mis keeleperekonnast ja mitme kõnelejaga) Briti saartel räägitakse?
2. Millal ja kuidas Iirimaa, Wales ja Šotimaa uniooniga ühinesid? Millised on nende rahvaste suhtumine uniooni praegu (natsionalism, euroskeptitsism)?
3. Kuidas peavad iirlased, uelslased ja šotlased end inglastest erinevaks (religioon, poliitilised veendumused, muud erisused)?

3. Korrektse e-kirja koostamine

 

Rühmatöö ülesanne oma üliõpilastele

Sissejuhatuseks: olen sedalaadi rühmatööd teinud seni klassiruumis, aga järgmisel semestril toimub see aine 100 % veebis ja nüüd ongi hea võimalus proovida see ülesanne siin lahti kirjutada. Juurdelisatud fail on saksakeelne ja see ongi rühmatöö aluseks. Mõned näited kirjutan siin eesti keeles, et oleks paremini arusaadav.

18 nõuet vabas ühiskonnas:
1. Igaüks peab saama oma arvamust vabalt väljendada.
2. Igaüks peab saama reisida sinna kuhu ta tahab.
3. Keegi ei tohi kannatada.
4. Seadused peavad kehtima kõikidele võrdselt.
5. Erinevused sissetulekutes ei tohi olla liiga suured.
6. Vajalik on tugev opositsioon, kes kontrollib valitsust.
7. Ei tohi eksisteerida mingisuguseid eelisõigusi teatud gruppidele.
8. ....
9......

 

Rühmatöö juhis üliõpilastele: 

1. Jagage endid rühmadesse (1-4). Tutvuge rühmatöö juhendiga ja asuge tegutsema. Rühmatööks on aega 10 päeva. Kes ei ole xxx. kuupäevaks ise rühma registreerunud, lisatakse rühma õppejõu poolt.

2. Rühmatöö juhend: Failist "Prioriteedid" leiate 18 nõuet vaba ühiskonna toimimiseks. Missugused neist on teile kõige tähtsamad? Valige neist tähtsuse järjekorras välja 9 kõige olulisemat ja postitage foorumisse (Rühmatöö kokkuvõtte) koos põhjendusega, miks just selline järjestus ning miks on just need nõudmised kõige olulisemad. Omavahelisel suhtlemisel võite kasutada privaatset rühmafoorumit, privaatset rühmavikit, privaatset jututuba.

3. Esitage kokkuvõtte rühmatööst ((Rühmatöö kokkuvõtte).

4. Tutvuge teiste esitatud ülesannetega ja kommenteerige neid.

5. Rühmatöö hinne on arvestatud/mittearvestatud.

Tagasiside

Triinu tagasiside:

Lühike ja konkreetne õpijuhis. Hea oleks, kui lisaksid veel õpiväljundid/eesmärgid ja kindlasti ka hindamiskriteeriumid, et õppijad kohe teaksid, mida neilt oodatakse. Kas sa püüad kuidagi ka nende panust rühmatöös osalemises arvesse võtta?

Õppija jaoks oleks hea lisada eesmärk või õpiväljund (kasvõi sissejuhatuseks paar lauset, et selle ülesandega õpid ... pärast oskad ...) igale ülesandele - see on väga motiveeriv, annab parema ettekujutuse, milleks ta midagi teeb.

Alati on võimalus, et rühmast teeb üks või paar kogu töö ära ja keegi viilib. Selle vältimise esimeseks sammuks on õppejõu ootuste sõnastamine - mida sa ootad, et iga õpija konkreetselt teeks. Kui see on kirjas, saad ülesande hindamise alla kirjutada, et töö on arvestatud, kui õppija on seda kõike teinud.

Hästi töötab rühmasiseseselt üksteise panuse hindamine, mis võib olla alati rühmatöö kokkuvõtte üks kohustuslik osa. Kui oled paika pannud, mida iga õppija rühmas peaks tegema, siis selle baasil on neil väga lihtne hinnata, kas rühmakaaslased seda kõike tegid või mitte. Nad võivad kasvõi lisada lihtsalt nende rühmakaaslaste nimed, kes kõigis tegevustes aktiivselt osalesid. Üldiselt on tudengid õiglased.

AITÄH TAGASISIDE EEST, sest mõnes asjas olin vahepeal nõutu, nt kuidas ma arvestan rühmatöös üliõpilase individuaalset panust.

Veel üks tagasiside: Katrini õppijuhis on lühike ja konkreetne. Sellist õpijuhendit loevad õppijad põhjalikumalt ja suurema tõenäosusega mõistavad ka kiiremini, mida neilt nõutakse. Pikad lohisevad juhendid jäävad sageli arusaamatuks.

 

Edasi loobun teiste kursusel osalejate näidistest, kuna leht venib liiga pikaks,