Tööjuhendid

 

Õppeprotsessi alguses on oluline kasutada õppemeetodeid, mis aitavad õppijatel häälestuda õppimisele, äratada huvi, seada eesmärke või äratada eelteadmisi.
  1. Tutvuge õppematerjalidega ja tehke omal valikul läbi õppematerjalides toodud tutvumis- ja soojendusülesannete näited.
  2. Kohandage üks tutvumis- ja soojendusülesanne enda õppeaine ja õppijate jaoks ning esitage ülesande kirjeldus ning õpijuhis foorumisse ÜL 1: Tutvumis- ja soojendusülesanded.
  3. Tutvuge teiste esitatud ülesannetega ja kommenteerige neid.
  4. Jätkake oma e-portfoolio täitmist.

Õppematerjal

Minu tutvusmisülesande näidis

Kursuse teise nädala ülesandeks oli vaja koostada soojendusülesanne, mida saaksin oma veebikursustel kasutada. Mõtted aitas liikuma panna näidistena ülesriputatud tutvumis- ja soojendusülesanded ning samuti kursusel osalejate ideed.

Tahtsin luua midagi originaalset, aga ei õnnestunud. Proovisin erinevaid programme, aga väga hea tulemuse saavutamiseks oleks kulunud väga palju aega. Lõpuks hakkas meeldima koomiksi tegemise programm ja otsustasin selle kasuks. Kuna lisaks piltidele sai sinna lisada ka jutumulle, siis saab sellist soojendusülesannet B1-C1 keelekursusel väga hästi ära kasutada. 

Minu koomiksi link: Koomiks

Proovisin Triin Marandi soovitatud linki http://www.makebeliefscomix.com/, mille abil saaksid üliõpilased tutvustada ennast koomiksi abil. Kasutatavate keelte valik on suur.

Kuna minu veebikursused on saksakeelsed, siis kirjutasin ka ise jutumullikestesse saksa mitte eesti keeles naeratab

Ma arvan, et selline nokitsemine piltide ja sobiva sõnumi valimise kallal pakub üliõpilastele huvi, on atraktiivne ning loominguline ning ühtlasti ärgitab mõtlema saksa keele peale. Kaasüliüpilaste ülesandeks oleks piltide kommenteerimine ja ikka saksa keeles. 

Võibolla annaks selle koomiksi abil ka muid ülesandeid välja mõelda.

Tagasiside

Lehti kommentaar minu tööle:

Koomiksi koostamine on huvitav ja loominguline. Palun esita selle ülesande õpijuhis oma aine õppija jaoks, tuues muuhulgas välja ka info, kuidas ja kuhu ülesanne esitada tuleb.

 Minu vastus:

Ülesande kirjeldus üliõpilastele:

Tutvustage ennast esimese nädala jooksul foorumis Minu profiil, postitades sinna isetehtud koomiksi / pildiseeria koos saksakeelse sõnumiga.

Koomiksi valmistamise link: http://www.makebeliefscomix.com/

Igal üliõpilasel on kohustuslik saksa keeles kommenteerida vähemalt kolme koomiksit, püüdes ära arvata, mis kaasüliõpilast huvitab ja miks on valitud just selline pilt ja sinna juurde kuuluv sõnum.

 Kommentaarid teistelt kursusel osalejatelt:

1. Väga hea mõte ennast tutvustada.

2. Kasutan kindlasti, sest pole selle keskkonnaga enne töötanud. Hea mõte, kuidas õppetööga siduda.

3. Enda kohta koomiksi tegemisel ei ole ohtu, et hakatakse tegema kohatut nalja. 

Ideid teistelt

Kirjutan siia mõned lingid, mis jäid silma kolleegide soojendusharjutustest.

1. https://padlet.com/annela_tohv/soojendus

Väga originaalne sõnamäng

2. Ülesanne: koosta enda kohta kollaaž, millel kajastuks Sinu keskkonna-alane maailmavaade ja looduselamused. Kollaaži valmistamiseks saab kasutada erinevaid tehnikaid:

Photovisi (http://www.photovisi.com/), Pixlr (http://pixlr.com/editor/), Fotoflexer(http://fotoflexer.com), iPiccy (http://ipiccy.com/), Smore (http://www.smore.com/),  http://www.makebeliefscomix.com/http://tholman.com/texter/;https://worditout.com/ 

või http://www.wordclouds.com/

3. www.picassohead.com abil koostatud tutvumismäng